شيريني پزي حرفه اي با 1TouchFood

۱۵ بازديد

 

شيريني‌ها، يكي از قديمي‌ترين دسرهاي ايراني هستند كه به مناسب‌هاي مختلف در جشن‌ها، مراسم‌ها، اعياد و … تهيه مي‌شوند. شيريني‌هاي ايراني انواع مختلفي دارند. هر گوشه‌اي از ايران را كه نگاه كنيد مدل‌هاي مختلفي از شيريني‎هاي سنتي ايراني را مي‌بينيد كه هم‌چنان يكي از پرطرفدارترين‌ها بوده و حتي به عنوان سوغاتي آن شهر مطرح مي‌باشند.

شيريني گردويي، يكي از خوشمزه‌ترين و پرطرفدارترين شيريني‌هاي ايراني است. اين شيريني شكلي دايره مانند دارد و بر روي آن ترك‌هايي ديده مي‌شود. بخش عمده اين شيريني، همان‌طور كه از نامش پيداست، از گردو تشكيل شده است. از ديگر موادي كه براي تهيه شيريني گردويي استفاده مي‌شود، مي‌توان به شكر و تخم‌ مرغ اشاره كرد. دستور‌العمل‌هاي متفاوتي براي شيريني گردويي وجود دارد.

برخي افراد از آرد برنج براي تهيه شيريني گردويي استفاده مي‌كنند. آموزش‌هايي نيز وجود دارد كه در آن به جاي آرد از خرده‌هاي كيك  براي درست كرن شيريني استفاده مي‎شود. ما در اين‌جا طرز تهيه شيريني گردويي با خرده كيك را توضيح داده و نكات مهم و كليدي براي بهتر شدن اين نوع شيريني را نيز بيان مي‌كنيم. با ما همراه باشيد.

سوهان قم، گز اصفهان، باقلواي يزد، نون برنجي كرمانشاه و … تعدادي از معروف‌ترين شيريني‎هاي سنتي هستند كه طرفداران زيادي در بين مردم دارند. شيريني گردويي، از جمله قديمي‌ترين شيريني‌هاي ايراني است كه از زمان‌هاي دور در قنادي‌ها پخت شده و به عنوان شيريني عيد يا در مناسبت‌هايي چون عروسي، مورد استفاده قرار مي‌گرفت.

تاريخ مشخصي از اين نوع شيريني در دست نيست، اما طعم حسي نوستالژيك دارد و ما را ياد روزهاي كودكي‌مان مي‌اندازد. به نظر مي‌رسد اين شيريني بيشتر موردعلاقه مردم تهران بوده است كه بعدها به ديگر شهرها نيز راه يافت و يكي از محبوب‌ترين شيريني‌هاي سنتي ايران شد.

مواد اوليه با كيفيت و مرغوب هميشه كيفيت كار را در آشپزي شديدا ارتقا خواهد داد. هميشه در كنار مواد اوليه با كيفيت مديريت بر روي شعله نيز از مهمترين نكات است. اگر مديريت شعله را نداشته باشيد مطمينا شيريني گردويي شما خشك خواهد شد. باقلوا هم از شيريني هاي بسيار خوشمزه است.

آموزش كيك و شيريني با 1TouchFood

كيك در واقع نوعي شيريني است كه از كشورهاي اروپايي به ديگر نقاط جهان راه يافته است. بر اساس نظريه باستان‌شناسان، كيك قدمتي بسيار طولاني دارد و منشا آن به دوران باستان برمي‌گردد. مردم  آن دوران قطعه‌اي از خمير را به صورت مسطح درآورده و بر روي آتش مي‌پختند و به آن كيك مي‌گفتند.

آن‌چه از تاريخچه كيك برمي‌آيد، كيك‌هاي قديمي ظاهري شبيه به نان داشتند و مانند آن پخت مي‌شدند. تنها تفاوت آن‌ها با نان، حذف ماده مخمر از خمير  و اضافه كردن تخم‌مرغ به آن بود.  كيك‌هاي امروزه تفاوت بسياري با كيك‌هاي قديمي دارند و در انواع مختلف و با مزه‌هاي متفاوت تهيه مي‌شوند.

همانطور كه مي دانيد مركز آموزش آنلاين آشپزي 1TouchFood بزرگترين آموزش كيك پزي را دارد.

اولين دستور كيك، در كتاب آشپزي مربوط به سال 1727 ميلادي نوشته شده است. در اين دستور از تخم‌مرغ براي پف كردن كيك استفاده ميشد و مخمر به طور كلي حذف شده بود. با پيشرفت صنعت و تكنولوژي، اجاق‎ها به آشپزخانه‌ها راه پيدا كردند. اين اجاق‌ها پخت كيك را آسان‌تر و باكيفيت‌تر مي‌كرد.

در سال ۱۸۴۰ ماده‌اي با عنوان جوش شيرين و سال ۱۸۵۰ بيكينگ پودر به دستور پخت كيك اضافه شد. اين مواد زمان پخت كيك را كوتاه‌تر مي‌كردند و  تغييراتي نيز در بافت آن ايجاد مي‌نمودند. در طي ساليان متمادي انواع كيك‌ها گسترش بيشتري پيدا كرد و دستورات متنوعي براي آن نوشته شد. كيك‌هاي سبك‌تر شدند و بافت بهتر و نرم‌تري پيدا كردند.

به خودتان ايمان داشته باشيد كه مي توانيد يك صبحانه يا عصرانه بينظير را با اين كيك خوشمزه تهيه كنيد. مركز آموزش آنلاين آشپزي دنيايي از كيك ها را برايتان آموزش داده است و اميدوار است كه باز هم بتواند بر كميت و كيفيت آنها بيافزايد. حتما با ما باشيد و پيگير دستورهاي غذايي جديد باشيد.

آموزش آشپزي مي بايست بسيار اصولي انجام شود. حواستان جمع باشد. بايستي دست پخت آشپزي خودتان را دگرگون كنيد. براي اينكار مي بايست دستور پخت هاي جديد و به روزي را در دسترس خودتان داشته باشيد. دنيايي از اطلاعات آشپزي را مي توانيد در سايت آموزش آشپزي مشاهده نماييد. مركز آموزش آنلاين آشپزي هميشه بهترين اطلاعات را به شما عزيزان منتقل خواهد كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.